הפינטק מגיע לעברית

הפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטה העברית תפתח מסלול לימודים חדש במסגרת תוכנית ה-MBA (תואר שני) שבו יזכו הסטודנטים להתמחות בפינטק. הסטודנטים יכירו נושאים עיקריים בחזית עשיית הפינטק כמו תשלומים דיגיטליים, מטבעות קריפטוגרפיים ובלוקצ'יין, ניהול השקעות בעידן הפינטק, ההשפעות על הפירמות ועל שוק ההון, רגולציה וניהול סיכונים. ההתמחות החדשה מיועדת לענות על הצורך האקוטי של התעשייה באנשי מקצוע מיומנים המבינים את עולם הפינטק, דוברים את שפתו, ומסוגלים לקדם בו יזמות וחדשנות.
4 צפייה בגלריה
פינטק
פינטק
פינטק
(צילום: shutterstock)
התוכנית תפתח את שעריה לסטודנטים חדשים בסמסטר חורף תשפ״ב (אוקטובר 2021), ותתקיים בקמפוס הר הצופים, מקום מושבו של בית הספר למנהל עסקים. את התוכנית ינהל ד״ר יגאל נוימן, מרצה מנוסה בתחומי המימון והפינטק, יזם ויועץ בתחומי שוק ההון והפינטק, ובעל ניסיון של שנים רבות בניהול השקעות בשוק ההון האמריקני. משתתפי התוכנית ילמדו במשך שנתיים (אקדמיות) שיעורי חובה כלליים, שיעורי ליבה בפינטק, קורסי בחירה בתחומי הפינטק השונים וסדנה מעשית. הלימודים יועברו בעברית ובאנגלית על ידי מרצים בכירים של בית הספר ומרצים מובילים מחו"ל. לתוכנית החדשה יוכלו להירשם בוגרי תואר ראשון במקצועות כמותיים (מנהל עסקים, כלכלה, מדעי המחשב והנדסה) המעוניינים להשתלב בתחום הפינטק ובוגרי תארים נוספים בעלי נכונות ויכולת ללמידת מקצועות כמותיים.
לעת עתה מוגבלת התוכנית בשנתה הראשונה ל-25 סטודנטים מצטיינים, אך היא צפויה להתרחב בשנים שלאחר מכן. העומדים בכל תכני התוכנית יקבלו תעודת התמחות בפינטק M.B.A תואר שני במנהל עסקים מטעם האוניברסיטה העברית.
"תעשיית הפינטק הישראלית מתפתחת בשנים האחרונות בקצב מהיר ביותר, ויש לה תפקיד חשוב בשוק הפינטק העולמי. היא חדשנית, מבוססת על מחקר אקדמי ונהנית מהיתרון האיכותי של העובד הישראלי", מסבירה פרופ' רננה פרס, סגנית הדיקן בבית הספר למנהל עסקים. חברות פינטק ישראליות זוכות להצלחה מסחרית שמתבטאת, בין היתר, בגיוס הון רב ממשקיעים פרטיים ומהציבור הרחב. התעשייה השכילה לשלב אנשי מקצוע בעלי השכלה אקדמית גבוהה והיא מאופיינת בתרבות יזמית וברוח טכנולוגית חדשנית. בכך היא מעלה תרומה משמעותית להיותה של מדינת ישראל The Start-up Nation".

הסטודנטים המצטיינים שמגיעים לתקשורת במהלך הלימודים

המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר שבנגב הכריזה על פתיחת המחזור השלישי של תכנית ההכשרה SPICE (Sapir's Practice in Communication Experience) – שמציעה לסטודנטים מצטיינים כבר בשנה השנייה ללימודי התואר הראשון כרטיס כניסה לתעשיית התקשורת.
התוכנית מבוססת על התמחות קיץ במשך כ-70 שעות בחודשי הקיץ, שלצידה ליווי אקדמי, השתתפות בהרצאות מקצועיות ופגישות עם מומחי שיווק מהתעשייה הישראלית. בתום התמחות הקיץ התלמידים ממשיכים לשנת הלימודים האחרונה בתואר (שנה שלישית), שבמהלכה חלקם ממשיכים את ההתמחות במקביל להפקת קמפיין שיווקי כפרויקט גמר. במכללה אמרו כי זו השנה השלישית ברציפות שסטודנטים מצטיינים במסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטאלית בראשותו של ד"ר רגב נתנזון זוכים להשתלב בארגונים כבר במהלך לימודיהם.
4 צפייה בגלריה
ד"ר מוטי גיגי
ד"ר מוטי גיגי
ראש המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, ד"ר מוטי גיגי,
(צילום: אלה גיגי)
ראש המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, ד"ר מוטי גיגי, הסביר: "אנחנו שמחים לפתוח מחזור חדש של תוכנית הפרקטיקום המקצועית שנועדה לשדך בין סטודנטים מצטיינים לבין ארגוני תקשורת שמחפשים אנשי מקצוע מובילים, עם הבנה מעשית וידע אקדמי". לדבריו, "בשנתיים האחרונות, גם ברקע משבר הקורונה, באמצעות התוכנית נוצרו חיבורים מעולים בין האקדמיה לתעשייה. בכל מחזור יש סטודנטים שמתחילים כמתמחים, מוכיחים את עצמם, וזוכים לקבל הצעות עבודה מהארגונים. זה WIN-WIN לכולם".
"בזכות ההכשרה העיונית והמעשית המקיפה שהסטודנטים מקבלים כבר מהרגע הראשון שלהם בתואר העזנו להוציא אותם להתמחות כבר בסוף שנה ב' בלימודים", מציין ראש המסלול לתקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית במכללת ספיר, ד"ר רגב נתנזון, ומוסיף: "הסטודנטים מגיעים למקומות ההתמחות לאחר שנה שבה הם צוברים ניסיון מעשי כמנהלי סושיאל מדיה, ולאחר שקיבלו הכשרה בתחומי יח"צ, דוברות, סטוריטלינג, עריכת וידאו ואסטרטגיה בתקשורת שיווקית".
במכללה האקדמית ספיר מדגישים כי לאחרונה קיבלה המחלקה לתקשורת בספיר את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתוח כבר בשנה הקרובה תואר שני בתקשורת וניו מדיה. מלבד השקעה בפן האקדמי, המחלקה דוגלת בלימודים יישומיים ומתן כלים לעבודה פרקטית בעולם התקשורת.

תואר ראשון בגיל הרך לסייעות בגני הילדים בתל חי

המכללה האקדמית תל-חי פתחה תוכנית לתואר ראשון לגיל הרך, המיועדת למטפלות, שמתקיימת בשעות הערב ומתפרסת על פני ארבע שנות לימוד ובסך הכול כוללת למעלה מ-2,000 שעות לימוד.
במכללה האקדמית אמרו כי התוכנית החדשה כוללת תכנים וקורסים מגוונים, שמעניקים למטפלות הכשרה מקצועית ומקיפה בכל הקשור לחינוך לגיל הרך. בין הקורסים ניתן למנות: פסיכולוגיה התפתחותית, משחק , ניהול גן , תכניות לימודים, תקשורת בין אישית, גישות חינוכיות בגיל הרך, מוזיקה ותנועה ומדעים לגיל הרך, מבוא לחינוך מיוחד, התפתחות השפה, אומנות בגיל הרך, התפתחות הציור, אוריינות, עולם הדגיטלי בגיל הרך, משפחות שונות, מבוא לחינוך מיוחד, שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, התפתחות סנסו מוטורי בגיל הרך, חינוך גופני לגיל הרך, ספרות ילדים, דידקטיקה של החשבון וחשבון לגיל הרך ועבודה מעשית שמלווה בקורס בפדגוגיה לאורך שנתיים של הלימודים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: מכללת תל חי)
לדברי ד"ר אביה דן, ראש התוכנית לחינוך הגיל הרך, "ההתפתחות בגילאי 3-0 היא שלב קריטי וחשוב מאוד בהתפתחותו של כל ילד. זהו השלב של התפתחות המוח, שלב משמעותית בהתפתחות ובניית יכולות רגשיות, חברתיות וקוגניטיביות. על מנת שילדים יוכלו להגיע ליכולות גבוהות ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם – הם זקוקים לסביבה אשר מציבה בפניהם תנאים אופטימאליים להתפתחות בצורה טובה ותקינה. כיום, מדינת ישראל מאפשרת לכל אחת שרוצה להיות מטפלת ללמוד קורס קצר של משרד הרווחה, המאפשר לה לפתוח גן ולטפל בילדים בתקופה הקריטית הזו בחייהם. בעיני זה פשע. המדינה מפקירה את הגיל הרך. דבר שפוגע קשות בילדים וגם במקצוע הגננות".
התוכנית החדשה מיועדת למטפלות, שחלקן רכשו כבר ניסיון פרקטי גדול ומטרתה להעניק להם השכלה אקדמית, כלים חשובים וידע מקיף בכל הקשור בחינוך הגיל הרך. מחקרים מראים כי כל דולר שמושקע בגיל הרך, מביא תשואה של 9-4 דולר ומונע בהמשך נשירה מבית הספר, הידרדרות לפשיעה, שימוש בסמים ועוד.

מלגות לסטודנטים בתוכנית "סטודנטים למען אזרחים ותיקים"

מפעל הפיס יעניק כמיליון וחצי שקלים במסגרת שיתוף פעולה עם המשרד לשוויון חברתי והתאחדות הסטודנטים הארצית לצורך הגדלת כמות המלגות הניתנות לסטודנטים המשתתפים בתוכנית "סטודנטים למען אזרחים ותיקים". מטרת התוכנית הינה מתן סיוע במגוון תחומים לאזרחים ותיקים תוך העמקת הקשר בין צעירים לאזרחים ותיקים, מתוך רצון לחזק את מעמדם של האזרחים הוותיקים בחברה הישראלית, וכן להעצים את הסטודנטים כסוכני שינוי בחברה הישראלית.
מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס, אמר: "מפעל הפיס מוביל את תחום המלגות בישראל עם למעלה מ-30 אלף מלגאים שניצבו בחוד החנית של העשייה החברתית במשבר הקורונה. עוד לפני פרוץ המשבר מפעל הפיס החל בבניית 'התוכנית הלאומית להפגת הבדידות בקרב האוכלוסייה הוותיקה בישראל' – מהלך שנסמך על צוותי מומחים בתחום ומחקרי עומק בנושא. אין ספק שבזכות המהלך הזה הגענו מוכנים הרבה יותר לסייע בזמן המשבר. התכנית הלאומית של מפעל הפיס, השלטון המקומי והשלטון האזורי יוצאת לדרך בימים אלה בחמש עשרה רשויות מקומיות ברחבי הארץ ותורחב בהמשך לרשויות נוספות. אנו רואים בשותפות עם התאחדות הסטודנטים והמשרד לשוויון חברתי נדבך משמעותי בדרך להשגת המטרה באמצעות מיליוני שעות התנדבות למען הקהילה והחברה בישראל".
מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך: "משבר הקורונה פגע בכולם, מצעיר ועד זקן. תוכניות כמו "סטודנטים למען אזרחים ותיקים" הן הזדמנות עבורנו במשרד לשוויון חברתי לרכז תמיכה בכלל האוכלוסיות בהן אנו מטפלים, אזרחים ותיקים ואוכלוסיית הצעירים כאחד. תרומה לקהילה היא ערך עליון ואני מברכת על ההיענות האדירה בקרב ציבור הסטודנטים לתת מעצמם ולהשפיע".
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שלומי יחיאב, הוסיף: "הדור הצעיר מתייצב לצד בני הדור הוותיק במדינה. משבר הקורונה השפיע על כולנו, אבל יותר מכל השפיע על האזרחים הוותיקים והגביר את בדידותם. אנו רואים זאת כמחויבות שלנו, הציבור הסטודנטיאלי, מדרום ועד צפון, לקחת אחריות ולדאוג שאף אזרח ותיק לא יאלץ להתמודד לבדו עם הקשיים שהמשבר הנוכחי הציב עבורו. הגדלת תקציב המלגה תאפשר לנו להמשיך לתת כתף ולממש את אחריותנו הסטודנטיאלית הלאומית״.

2.5 מיליון דולר מענק לחוקר מהבינתחומי

ולסיום - מענק לחוקר: תוכנית המחקרים היוקרתית ERC של האיחוד האירופי העניקה כ-2.5 מיליון יורו לפרופ' אלון רוזן מהבינתחומי הרצליה.
4 צפייה בגלריה
פרופ' אלון רוזן
פרופ' אלון רוזן
פרופ' אלון רוזן
(צילום: עדי כהן צדק)
פרופ' רוזן, מרצה וחוקר בבית ספר אפי ארזי למדעי המחשב בבינתחומי, הוא הזוכה הישראלי היחיד בתחום המדעים המדויקים, במסלול ERC Advanced בשנת 2020. זו הפעם השנייה שרוזן מקבל מענק מחקר ERC מהאיחוד האירופי: בשנת 2012 קיבל מענק במסלול לחוקרים צעירים במסגרת תוכנית 7FP. מחקרו של פרופ' רוזן מתמקד בקריפטוגרפיה, תחום שעוסק בהצפנת מידע, חתימות דיגיטליות ובאופן כללי יותר בתקשורת מאובטחת.